Maar jullie hebben toch geen haast,.. ?! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu Maar jullie hebben toch geen haast,.. ?! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu

Maar jullie hebben toch geen haast,.. ?!

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

21 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Nou nou.. wat een wereldreis was dat!
’s Morgens al heel vroeg naar schiphol. De hele familie was zo’n beetje op komen draven om mij uit te zwaaien.. wat een lieverds <3 En natuurlijk mn lieve schat!! Ik mis jullie nu al <3

En toen het vliegtuig.. We begonnen met dikke vertraging vanwege technische storing in het vliegtuig. We zouden 9.45 opstijgen en om 9.40 kondigden ze dit aan. Het zou minstens een uur duren en we moesten blijven zitten. Welja, we moesten toch al 10 uur op ons gat zitten dus dat ene uur kon er nog wel bij!!
16.00 plaatselijke tijd waren we geland. Ik, als reisleidster, had natuurlijk ons geweldige vervoer geregeld richting onze auto die wij gehuurd hadden. En ja hoor, daar stond ie! Met pijn en moeite hebben wij de 4 koffers, 4 trollies en ons zelf + chauffeur in een auto weten te proppen. En dat in 30 graden. Die kerel was heel aardig en liep ook stage. Hij vertelde ons onderweg dat we erg goed moesten opletten op het verkeer. Iedereen doet maar wat en de regels zijn anders. Toen we voor het kantoor waren van de autoverhuurder gebeurde het.. BAM! Dikke aanrijding. Wij sloegen links af maar die man achter ons leek het nog wel een goed idee om ons even in te halen met zo’n 80 km per uur. Dus,.. daar stonden we dan. Om 18.30 reden we dan eindelijk met onze super deluxe KIA picanto richting ons appartement. We waren natuurlijk super laat dus die vrouw dacht al dat we niet meer kwamen. Nou ons appartement ziet er super uit. Lekker ruim, lekker bedje en… een KOUDE douche.. OMG, ja echt. Wat een grap. Gewoon geen warm water. Brrrr.. is wel ff koud hoor!
We zijn nog even uiteten geweest bij De Tropen en zijn daarna snel gaan slapen.
Hallo jetlag!!
Nou, 5.30 was ik wel echt klaar wakker zeg. Allemachtig. Maar goed, even mijn koffer uitgepakt, de foto’s opgehangen, wat gewhatsappt en toen geskypt met de thuisbasis! Wat een gezelligheid :D
Om 8.00 vertrokken wij naar de supermarkt. Want in de app. Is werkelijk niks aanwezig; geen borden, bekers, bestek, WC-papier (!).. nou.. wat een verhaal dit. Wij hebben er wel een uur over gedaan omdat we gewoon niet wisten wat we moesten halen en waar het lag. Hadden we brood gepakt moesten we weer beleg zoeken. Pakten we bekers, moesten we nog weer bestek zoeken. Nou het was een drama. Eenmaal thuis konden we lekker ontbijten. Klaasje de Leguaan kwam ook gezellig langs om mee te ontbijten! En daana.. op naar het strand.. :D
Nou, daar waren we nog maar niet zo!! We hebben 2 uur lang rondjes gereden.. we waren zo erg verdwaald hahaha! Echt, er zit hier werkelijk geen logica in en alles lijkt op elkaar!!!
We hebben we 100x de weg gevraagd. Rotondes linksom genomen, tegen het verkeer in rijden.. ja, het was verschrikkelijk. En de laatste keer was zo lachen. Midden op een splitsing hielden wij een vrouw aan. En die bleef maar lullen en die stond er op dat wij de bus achteraan gingen rijden die naar Mambo Beach zou gaan.. Dus wij vroegen; komt hier wel een bus dan? En weet je dat zeker? En wanneer dan? ‘Ja, die komt er. Je moet wachten en er achteraan rijden. Duurt vijf minuten ofzo! Jullie hebben toch geen haast!!’. Welneeeeeeee, we rijden nog maar 2 uur rondjes!!!!! We hielden het niet meer :P Nou, 300 meter achter die bus aangereden en toen waren we er! Echt een paradijsje!
Heerlijk strandje en mooi water. We hebben heerlijk gezwommen 

Rond half 5 gingen we weer weg want we hadden nog steeds geen bedlinnen en handdoeken en keukenspullen etc. Daarvoor moesten we bij La Curacao zijn. Een soort blokker. Goed, weer verdwaald. We hebben het uiteindelijk gevonden en hebben onze spullen kunnen kopen. De terugweg.. ja inderdaad. Weer verdwaald.
18.30 waren we goed en wel in ons appartement. We gaan zo lekker uiteten en een drankje doen bij Bermuda. Het zal wel weer 3 uur duren voor dat we er zijn.. en ik gok dat we er ook wel weer 3 uur over doen om terug te komen.. (volgens google is het zo’n 20 minuten..)
Maar goed, geen stress, geen gehaast.. We hebben vakantie :D
Xxxx Liefsss

• 21 Februari 2014 - 15:03

Marjan:

He lieve schat
    Wat een heerlijk land. Geen regels. Veel plezier. Mis je. Xxx mama

• 21 Februari 2014 - 15:35

Nina:

Nu al zo veel meegemaakt, dat belooft wat;) geniet van je eerste ervaringen daar!

• 21 Februari 2014 - 17:03

Jantine:

Ha Quinta!
    Jij verdwaalt nog in Ermelo....dus dat je dat daar overkomt, verbaast me eigenlijk niet. Haha! Geniet er maar lekker van daar! X

• 26 Februari 2014 - 18:49

Evelien Koster:

zie al uit naar je volgende verslag vacantieganger..begin je a.s. dinsdag in je klas? dat wordt zweten hoor! Liefs omi

• 02 Maart 2014 - 12:05

Rianne:

Vette foto's!!! Nog 10 weken en dan ben ik er ook :D!!

• 03 Maart 2014 - 21:16

Oma Can T Spijker:

Hallo Quinta. Wat heb je al veel beleefd. Geniet ervan, maar wees ook voorzichtig. Intussen weet je vast de weg al. Daaag, oma.