Karnaval Kòrsou 2014 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu Karnaval Kòrsou 2014 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu

Karnaval Kòrsou 2014

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

03 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Nou, nou.. wat een beleving was dat! Karnaval, jaja met een K, op Curaçao.
Op het programma stond dat de optocht om 10 uur ’s ochtends begon. Om half 10 reden wij, verkleed en al, met z’n 4’en richting Punda (Willemstad) om daar onze auto te parkeren (dat was het eindpunt van de optocht) en zelf langs de route verder te lopen om ergens halverwege te gaan staan. Onderweg kwamen we al een poepende zwerver tegen langs de weg die een dikke drol gedraaid had.. (zie foto’s..) en vervolgens lagen de zwervers nog te slapen op straat. Dat was toch we even iets minder prettig.
Goed, wij lopen en lopen en lopen en lopen.. allemachtig de blaren op m’n voeten. Bijna alles langs de hekken was gereserveerd door mensen. Wij moesten echt zoeken naar een plekje. En dat moest dan ook nog bij een drinkkraam want wij hadden zelf niks mee.. en met 35 graden moet er voldoende vocht in de buurt zijn. Er was trouwens nog helemaal niemand.. haha! Nou, daar stonden we dan.. het was 11 uur. Pal in de zon, snikheet, te wachten op de parade. Beetje bij beetje kwamen er steeds meer mensen. Het duurde en het duurde maar.. na wat rond gevraagd te hebben bleek de optocht later te beginnen en op dat punt waar wij stonden pas rond 3 uur de wagens langs zouden komen. Goed, dat was dus nog wel 4 uurtjes. Ondertussen was er wel veel te zien omdat we tussen de lokale bevolking stonden. Wij gingen nog bij mensen in de achtertuin echt Curacao’s maaltijden eten. Toen we weer op ons plekje stonden kwamen wij erachter waarom er maar zo weinig drinkkraampjes stonden.. de bevolking kwam met complete BBQ’s en koelboxen vol drinken aan de weg zitten. Iedereen had dus gewoon alles bij zich. O ja, en niemand was verkleed!! HAahahaha.. hebben wij weer.
Goed, 3 uur kwam eindelijk de eerste wagen voorbij. Dat was echt heel gaaf, leuke muziek en echt super mooie pakken! Echt leuk om een keer mee te maken! Er waren heel veel wagens en we hebben uren staan kijken. Helaas wel in de brandende zon.. er was geen wolkje te bekennen..
Rond half 7 zijn we weer richting de auto gelopen en richting huis gegaan. Om ons voor te bereiden op weer een paar heerlijke stranddagen en dinsdagavond nog de eindoptocht van Karnaval.
Donderdag moeten we weer eens naar stage. Ik ben benieuwd:)

Liefsss, Xxxx

  • 03 Maart 2014 - 06:32

    Jolien:

    Haha...lekker dan! Gelukkig was de optocht wel mooi!

  • 03 Maart 2014 - 08:03

    Rianne:

    Haha hebben jullie weer ;) gelukkig was de optocht wel leuk!!!

  • 03 Maart 2014 - 18:32

    Rianne:

    Waar is eigenlijk de poepende zwerver??? Ik kan hem niet vinden ;)

  • 03 Maart 2014 - 22:03

    Oma Van 't Spijker:

    Hallo Quinta, dus je hebt carnaval gevierd, leuk hoor. Maar zo lang in de brandende zon!!!. Hadden
    jullie wel iets op je hoofd? Zee dragen daar nietvoor niets zulke hoeden met brede randen. Wat maken
    jullie veel mee. Daaag, oma.

  • 09 April 2014 - 21:58

    Oma Van T Spijker.:

    Lieve Quinta, Wat een belevenissen. Ik denk dat je er een boek over kunt schrijven. Dat zou ik maar doen. Vandaag kreeg ik een grote fotokaart via Greetz. Heel leuk! Zondag ben ik bij Jolien en Wilco geweest. Wat een schatje is Boantoch,, en zo lief. Daar verlangje zeker welnaar. Zou hij je nog herkennen? Ik denk het wel. Ik stop ermee en wens je nog heel veel leuke dagen, maar wees ook voorzichtig. Liefs, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinta

Van 19 februari tot 15 mei loop ik stage op Curaçao. Van 15 mei tot 30 mei ga ik reizen door Amerika. 30 mei ben ik weer op Curaçao, om vervolgens 31 mei weer richting Nederland te vliegen. 1 juni ben ik weer in Nederland.

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 7917

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage op Curaçao

15 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Touren door West-Amerika

Landen bezocht: