Sheta Boka & One Happy Island - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu Sheta Boka & One Happy Island - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu

Sheta Boka & One Happy Island

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

26 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Holaaaaa!
Eeuwen geleden heb ik voor het laatst een verhaaltje getypt.. er is alweer van alles gebeurd met als hoogte punt: Sheta Boka en Aruba 
Hier op Curacao gaat alles nog lekker z’n gangetje. We gaan veel naar het strand, eten veel te veel ijsjes en gaan nog steeds naar leuke feestjes! Ohja, stage doen we ook nog. Het blijft nog steeds een bijzondere ervaring om te zien hoe het onderwijs hier is.
Op vrijdag waren we met Tessa, Rowen, Britt, Francien, Elmar, Antoine, Floor en ik naar Sheta Boka park geweest. Dat is de rotsachtige kust van Curacao. Dat was echt supergaaf om te zien omdat de zee daar keihard op klapte. Echt heel gaaf om te zien! Aansluitend waren we naar Grote Knip geweest om lekker te zwemmen, zonnen en te BBQ’en op het strand, heerlijk!
Daarna volgden weer een ‘week’ stage.
Vrijdag stond een leuk tripje gepland: Aruba!
Om 6.30 stonden we op het vliegveld om in te checken.. vliegmaatschappij failliet. Doei vliegtuig, doei ticket.. stonden we dan. Nou, na veel gedoe en geregel en hopen op teruggave van ons geld toch maar een nieuw ticket geboekt. Doei geld. Hallo Aruba!
Nou, wij werden opgehaald door Lotte, Suzan en Jocintha. Naar het appartement (wat overigens echt heel mooi en luxe was EN vet goedkoop – La Felicidad, Paradera) de spullen gedropt en hup naar Eagle Beach. Aruba en Curacao. Wat een verschil. Aruba is heel Amerikaans en echt op toeristen gericht. Alles ziet er netjes en verzorgd uit (de huizen, straten, winkels, verkeersborden, auto’s, perkjes). Zoals een vakantiebestemming moet wezen. Curacao is daarin tegen iets minder ontwikkelt. Veel huizen zijn kapot, vervallen en staan leeg, wegen zijn kapot en verkeersborden zijn onleesbaar en de lijnen op de weg die zijn alles behalve zichtbaar. Het strand op Aruba was mooi, maar die van Curacao vind ik mooier. Aruba heeft lange stranden met.. ja eigenlijk niks. De stranden op Curacao liggen in baaitjes tussen rotsen wat een mooi uitzicht geeft en het water helderder maakt. Maar, evengoed een paradijsje  ’s avonds zijn we uiteten geweest (ook heel duur op Aruba..) en zijn we uitgeweest (valt tegen als je de feesten op Curacao gewend bent..) maar ook hier hebben we ons met z’n 9’en prima vermaakt 
Zaterdag zijn we weer naar Eagle Beach geweest. Om 17.30 hadden we een sunset snorkel op Palm Beach geboekt. Dat was leuk! Je kon met een touw van de boot slingeren. Ja ja, ook ik heb dat gedaan :D Lefgozerrrrrr..
Zondagochtend hebben we allemaal quads gehuurd om naar National Park te gaan. We zouden de Natural Bridge bewonderen (die bleek dus in 2005 gewoon al te zijn ingestort.. -_- ) en in een natural pool gaan zwemmen. Nou, het was echt super tof! Mooie dingen gezien en ook nog wat enge beesten (dikke slangen!!) ’s avonds zijn we naar een strandfeestje geweest!
Maandag zijn Floor en ik met z’n 2 naar Renaissance Island geweest. Een eiland voor de kust van Aruba wat hoort bij een heel sjiek hotel. Het kostte dan ook een paar duiten maar agh,. Je bent maar 1 x op Aruba :p we waren toch al een vermogen kwijt aan die schijt ticket. Lang leve de 24e.. PAYDAY!
Zelden zo blij geweest met studiefinanciering. We zitten hier ook immers voor onze studie.. niet waar? Weten jullie trouwens ook weer waar jullie belastingcenten heen gaan.
Het eiland was echt mooi. Er hingen hangmatten tussen de palmbomen en de flamingo’s en leguanen liepen op het strand. Hoe gaaf is dat!! We hebben de hele dag onze ogen uitgekeken naar die beesten en lekker gezwommen en geluierd. We hebben de flamingo’s ook nog gevoerd  Om kwart over 4 hebben we de boot terug gepakt naar Aruba. Om half 7 zouden wij vliegen naar Curacao.
Op de TomTom stond dat we 2,5 km verwijderd waren van het vliegveld. Na al onze uitgaves waren we te gierig om een taxi te nemen dus besloten we dat hele takkepleures end te lopen. In 30 graden.. valsplatte weg.. dikke wind tegen.. op slippertjes waarvan de zool ongeveer 3 mm is…
Je kan je vast bedenken hoe die tocht is geweest..
Net op tijd kwamen we bij het vliegveld.. we hadden nog 5 minuten om ons in te checken :P
Na 25 minuten vliegen waren we weer ‘thuis’.. althans zo voelde het wel. Ik had Curacao echt gemist..
Deze week weer hard aan de bak.. vrijdag vliegen Floor en ik namelijk naar Bonaire.
Op naar een nieuw avontuur.. Zinin!!
Liefss, Xxx

• 26 Maart 2014 - 06:33

Mama:

als de zon maar schijnt! Lekker hoor! Geniet ervan en wij werken wel voor jou studiefinanciering.

• 26 Maart 2014 - 09:27

Bertine:

Wat een leven heb jij daar toch!!! Ik denk dat ik na mijn studie ook maar naar Curacao emigreer:P
    Fijne vakantie nog! En ojaaaa succes natuurlijk met je 'stage' haha

• 27 Maart 2014 - 15:11

Jantine:

Ik word jaloers....je hebt het echt prachtig daar! Geniet er nog maar lekker van!!