Expeditie Robinson - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson

Door: Quinta van 't Spijker

Blijf op de hoogte en volg Quinta

15 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo, alweer een poos geleden dat ik wat van me heb laten horen! En dat betekent dat ik dan al aan het eind ben gekomen van het tijdperk: Curacao!
De laatste maand heb ik nog heel veel leuke dingen gedaan en enorm genoten. Natuurlijk omdat ein-de-lijk Wouter langs kwam op Curacao :D ! Whieeeee!
Ik had ook vakantie van stage dus we hebben heel veel leuke dingen kunnen doen. We hebben alle strandjes bezocht, uiteten geweest, jetski geweest, quad gereden, boca park bezocht, feestjes gevierd, veel cocktails gedronken en naar klein Curacao geweest! Kortom: Genieten!!
Helaas vertrok Wouter net wat te vroeg want Koningsdag heeft hij in Nederland (26e) en in Curacao (30e) gemist..

Veerle en Sharon waren overgekomen vanaf Bonaire. Wat een gezelligheid :) we zijn naar strandjes, Fullmoon en naar het concert van Marco Borsato geweest! Wat gaaf was dat!

En dan brak daar onze laatste week stage aan. Ik ga de lieve kindjes uit de klas echt missen. Wat een dropjes waren dat! Daarin tegen ben ik blij dat ik straks weer in Nederland voor de klas sta en niet hier. In chaos werken is niet mijn ding :P

Zaterdag heb ik Rianne en Tabea van het vliegveld gehaald! Jeeej :)
We moesten ons direct klaar maken voor Expeditie Robinson! Zondagochtend vertrokken we om 7.00 met een bootje naar Klein Curacao. Met Elmar, Floor, Ruben, Heleen en wij 3 durfde wij het avontuur aan om op een onbewoond eiland 2 dagen te blijven.
Toen we aankwamen hebben we eerst ons kamp opgezet. Kamp Zuid!
We hebben de luchtbedden opgeblazen en de klamboes opgehangen. We hebben heerlijk gezwommen en gesnorkeld! En natuurlijk kwamen we de zeeschildpadden tegen. Hoe gaaf zijn die beesten!
Eind van de middag was het dan tijd om hout te gaan zoeken op het eiland om 's avonds een kampvuur te maken. We vertrokken naar Noord om hout te zoeken.
Daarna konden we beginnen met het maken van een BBQ!
We hebben heerlijk gegeten en genoten van een prachtige zonsondergang! Genieten!
We hebben nog heerlijk bij ons kampvuur gezeten en vertrokken naar ons bedje.
Heeerlijk om 's ochtends wakker te worden van het geluid van de zee en de wind. We hebben zonsopkomst gekeken en weer genoten van een heerlijke stranddag.
Na de 2e BBQ was het tijd om te gaan..
Met al onze spullen moesten we naar de boot zwemmen. Nou, ik voelde me echt een drenkeling en als de kustwacht toevallig overvloog zouden ze ons serieus gered hebben!!
Op de terugweg zagen we heel veel dolfijnen!! Hoe cool!!!
'S avonds zijn we lekker uiteten geweest!

Daarna volgende nog een aantal heerlijke stranddagen en hebben we lekker geBBQ't en zijn we uiteten geweest. We hebben volop genoten met z'n 3 :) en vertrek ik vandaag alweer naar Amerika!

Ik heb ontzettend veel zin in de reis in Amerika en vind ik het ook heerlijk als ik iedereen straks weer zie thuis.
Al weet ik zeker dat ik het leven hier op Curacao ga missen. Het is zo relaxed, geen stress, geen haast en geen zorgen. Het komt allemaal wel goed :) en anders morgen en anders niet. Dat zien we dan wel weer. Ik hoop dit stressloze bestaan nog heel lang vast te kunnen houden. Ik weet zeker dat het mij 10 jaar van mijn leven scheelt! Ik kan het jullie dus allemaal aanraden :)

Ayoo en ik laat weer van me horen als ik in Amerika ben :)

  • 15 Mei 2014 - 16:03

    Mama:

    Op naar het volgende avontuur. Ik geloof dat ik nu maar eens ga ontstressen op curaçao. Kun je dat ook hier leren. Ik ben je eerste cursist. Dikke kus en knuffel

  • 15 Mei 2014 - 16:56

    Jolien:

    Heeeeeel veeeel plezier in amerika!!! En tot over 2 weken!!!

  • 15 Mei 2014 - 19:55

    Shauni:

    Super gaaf om dit nog te lezen en expeditie robinson gaaaaaaf heel jaloers haha!
    Geniet heel erg van je tijd in Amerika en probeer het chille gevoel nog lang vol te houden al is dat in Nederland straks weer moeilijk! Super veel plezier!!

    Liefs je ex appartementgenoot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinta

Van 19 februari tot 15 mei loop ik stage op Curaçao. Van 15 mei tot 30 mei ga ik reizen door Amerika. 30 mei ben ik weer op Curaçao, om vervolgens 31 mei weer richting Nederland te vliegen. 1 juni ben ik weer in Nederland.

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1851
Totaal aantal bezoekers 7908

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage op Curaçao

15 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Touren door West-Amerika

Landen bezocht: