Wat een leven.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu Wat een leven.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Quinta Spijker - WaarBenJij.nu

Wat een leven..

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

10 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo, weer een weekie voorbij.. en wat een leven hebben we hier! Ik geniet nog steeds van elke minuut dat ik op dit prachtige eiland ben :D

De maandag na Karnaval zijn Floor en ik naar het prachtige strand Porto Marie geweest. Wat een paradijs. Het was zo mooi, het strand, het water en vooral de vissen die er zwommen! In elke kleuren en formaten zwommen ze voorbij. Prachtige neon-kleuren en ook een vis die alle kleuren van de regenboog had!! Zo cool! Ik kwam zelfs de Lionfish tegen die zeer giftig is (hoorde ik later hoor anders was ik wel in paniek geraakt, oke ik raakte ook in paniek maar dat was dus thuis pas) Helaas was m’n camera toen leeg, maar goed, niet getreurd.. ik kom hier ongetwijfeld vaker (in ieder geval nog met Wouter, Rianne en Tabea) en dan hopelijk zonder de LionFish.

Dinsdag zijn we bij het zwembad gebleven omdat we ’s avonds naar de eindparade gingen van Karnaval. Wat een feest! Echt, het was zo leuk! Iedereen ging helemaal uit zijn dak op de Caribische klanken van de parade. Wat een belevenis!

Woensdag zijn we naar Cas Abou geweest. Ook dat was weer een heeeeel mooi strand. Samen met Tessa, Rowen en Britt hebben we daar lekker gezwommen, gesnorkeld, geluierd en getennist. Met als afsluiting weer een heerlijke BBQ :) en toen op naar Cabana om daar nog eens even te feesten!
Na een paar uurtjes slapen ( 3,5.. -_- ) moesten we er weer aan geloven.. Stage.
Nou, ik viel de hele tijd bijna in slaap ahhah! Maar het was wel weer heel leuk en gezellig.

Vrijdag was weer een stage dag (we wilden ons van onze goede kant laten zien door een dagje ‘extra’ te komen..) Tante Erika (ja, zo noemen ze haar) kwam de hele ochtend zowat met ons knutselen. Het resultaat mag er wezen :P

Zaterdag zijn we naar Papagayo geweest. ’s Avonds is daar namelijk een groot feest op het strand. Ook dat was heel gezellig en hebben we kunnen genieten van een prachtige zonsondergang.. het is en blijft een paradijsje!

Zondag zijn we met een zeilboot een snorkeltrip wezen maken. Ik moest nu toch echt m’n grenzen gaan verleggen door te snorkelen bij vissen.
We hebben eerst een half uur gevaren en kwamen uiteindelijk bij een scheepwrak. Dit was wel heel cool om te zien omdat daar ook heel veel vissen bij waren. Echt, de prachtigste vissen kwamen voorbij.. al moesten ze niet te dicht bij mij in de buurt komen :P sommige vissen waren ook echt heel groot en dik.. erg eng dus.
Nou, wij weer op de boot en toen zijn we gaan varen naar een strandje waar je niet via het land kon komen. Dat was wel heel mooi maar ik werd de hele tijd gestoken door kwallen dus dat was niet grappig.
Toen gingen we een hele lange tocht terug maken naar Willemstad.
Daar hebben we uiteindelijk met z’n allen (Elmar, Floor, Rowen, Francien en ik) wezen eten.

Vandaag gaan we weer heerlijk naar het strand, Pirate Bay wordt het deze keer. Ik ben erg benieuwd hoe dat strandje weer zal zijn :P
Je kan er ook trouwen.. dus Wouter.. ik zal eens kijken of het wat is ;) <3

Doeidoei!
Xxxxx Liefs

  • 10 Maart 2014 - 15:42

    Mama:

    Houd je even rekening.met de prijs voor zo'n feestje. Ik wil er wel graag bij zijn en de rest van je familie ook ( hahahaha)

  • 10 Maart 2014 - 17:10

    Jantine:

    Hoi Quinta!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! Kom maar op met je bruiloft! :)
    XX

  • 10 Maart 2014 - 17:11

    Gioia:

    Jaaaaaa ga daar trouwen dat is echt tof Quinta! Hahahabbba en voor ons natuurlijk ook!

  • 10 Maart 2014 - 20:56

    Jolien:

    Jaaah niet stiekem gaan trouwen als wouter daar is..wij willen daar wel bij zijn;-);-);-);-)

  • 11 Maart 2014 - 08:57

    0ma Koster:


    Lieve quinta,

    wat een feest is het daar!! en altijd mooi weer. Wie was dat kleinkind dat tegen mij zei :oma ik ga echt niet snorkelen hoor? weet jij nog wie dat was. ? maar fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.heb je het ook leuk met je stage? Denk je ook wel eens ;wat heeft onze God toch de wereld mooi gemaakt en dat ik daar zo van mag genieten. Toch hoop ik dat je met plezier weer terug zal komen in ons soms koude kikkerlandje naar de mensen die zo veel van je houden!!! o a Boan. Lieve schat wees voorzichtig en een mooie tijd daar nog en blijf uit de buurt van die enge vis!! liefs oma

  • 28 Maart 2014 - 22:07

    Om Ö :

    Lieve Quinta, Wat een belevenissen. L eer je er ook nog wat? Vast wel. Geniet er maar lekker van. Dit maak je vast geen tweede keer mee. Je bent een bofferd. Daaaag! Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinta

Van 19 februari tot 15 mei loop ik stage op Curaçao. Van 15 mei tot 30 mei ga ik reizen door Amerika. 30 mei ben ik weer op Curaçao, om vervolgens 31 mei weer richting Nederland te vliegen. 1 juni ben ik weer in Nederland.

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 7939

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage op Curaçao

15 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Touren door West-Amerika

Landen bezocht: